Blogoree cronică

"Trăim astăzi într-o lume plămădită rău şi dospită acru" – Ioan Ianolide

Eugen Ţurcanu

Publicat de vladenko pe mai 20, 2009

Eugen-Turcanu-Coordonatorul reeducarii de la Pitesti

Dacă doriţi să-l vedeţi pe “celebrul” Eugen Ţurcanu …. (sursa www.experimentulpitesti.org)

69 Răspunsuri to “Eugen Ţurcanu”

  1. Petre Dan spus

    Ce ciudat… Poza aceasta mi-a ramas pe retina multa vreme dupa ce-am vazut-o prima oara… Acum o revad din nou: cat de banal poate arata raul, bestia… Nimic iesit din comun, nimic care sa-ti spuna.. Felicitari pt. blog! O `baricada pt. neuitare`

    • Nepoata lui Eugen Turcanu spus

      Petre Dan , “raul, bestia” a fost un barbat deosebit de frumos, la fel ca toti fratii lui! ****************************************** daca poti spune ca omul acesta este banal! Pune o poza cu tine *******************
      Toti copiii familiei Turcanu au fost si sunt inca oameni deosebit de frumosi!
      ——————————————————————————————————————————————————————————————————
      Editat de moderator datorita atacului la persoana .

      Alexandra , in cazul in care chiar esti nepoata lui Turcanu , te rog sa ne spui mai multe lucruri ….
      In alta ordine de idei stiam ca fata lui Turcanu ( OLTEA) a plecat in Germania dupa 1990 , nu in Arad …..

      • Maria-Luiza spus

        Ce importanta are aparenta, frumusetea (asa o considerati dumneavoastra doamna) acestui om? Aici e vorba despre torturile comise de Eugen Turcanu, care depasesc imaginatia oamneilor normali.

      • cristian spus

        Pentru nepoata lui,nu pot decat sa ii urez copiilor ei toata viata lor ceea ce a simtit bunicul meu cat a stat la Pitesti cu bestia .Poti fi buna,blanda,iubitoare de bestie criminala?Inseamna ca impartasesti aceleas ganduri si acceias boala de a maltrata si a umili oameni.Ai copii? Fa expermentele unchiului cu ei,dala fecale sa manance,punei sa pupe cucul,scoatele ochii,dintii,dale pipi in cana de tabla si dupa 8 ani de tratament intara pe blog si spune cum te simti tu si copii tai.AI O ADRESA? LAS-O AICI SA TE CAUTAM

        • vladenko spus

          Cristian
          Ai dreptate cu ceea ce spui.Pe de alta parte NU nepoata este vinovata.Ba chiar te-as indrepta intr-o directie pe care nici nu o banuiesti si care ste extrem de putin cunoscuta si care poate nu va fi niciodata scoasa la lumina.Sunt mai multe voci din randul fostilor detinuti politici trecuti prin PItesti si nu numai care il considera pe Turcanu o victima !
          Iti dau cateva exemple :
          a. La procesul “Turcanu si altii” , dupa anchete foarte dure de 2 ani de zile (la Ploiesti si Ramnicu Sarat) au fost condamnati la moarte 17 oameni (cu Turcanu in frunte) si executati iar alti cativa , au ramas in inchisoare cu condamnarea la moarte deasupra capului si au fost folositi ca martori ai acuzarii in alte procese.In urma anchetelor au fost fortati sa declare si sa sustina mai apoi la proces ca PITESTIUL a fost pus la cale de Miscarea LEgionara,ca Horia Sima a transmis ordine din strainatate sa se bata,sa se omoare ca in felul acesta sa compromita Administratia Penitenciara,Securitatea si Partidul Comunist.Bineinteles ca este o facatura si o aberatie.Ei bine,cu totii,repet,dupa anchete foarte dure,la proces si-au insusit aceasta teza a securitatii.Ghici cine a fost singurul care pana la sfarsit a sustinut ca a fost “tranuit” si a primit ordine si indicatii de la ofiteri de securitate,despre ce si cum sa faca in “reeducare”.
          b.exista marturia lui Victor Leahu care,in penitenciarul Suceava a fost martor la disparitia lui Turcanu pentru o perioada si reintoarcerea lui total schimbat,evident in rau.Era atunci in inchisoare si un fost vecin al familiei Turcanu pe numele lui Teodor Mitric care le spunea celorlalti detinuti sa se fereasca de Eugen Turcanu pentru ca s-a transformat ,nimeni nu stie cum, intr-o fiara! Repet,exista teoria ca a trecut si el printr-o “reeducare” foarte dura care l-a adus in situatia de a aplica celorlalti ceea ce a aplicat.
          c.Nicolae Itul (trecut prin Targu Ocna – Gafencu) povesteste cum in ’54 trecand prin Jilava a auzit de la un subsol cum striga cineva “Baiesti,aici Turcanu.Sa transmiteti tuturor carora le-am facut rau sa ma ierte,daca pot”.Fosti detinuti politici,inclusiv din cei trecuti prin mana lui Turcanu , spun ca dreptul de a judeca il are numai Dumnezeu iar daca,inaintea mortii,Turcanu s-a cait si a cerut iertare …e un semn.
          d.exista o marturie similara a lui Octavian Tomuta.

          Nu spun ca sunt adevarate cele de mai sus , dar daca sunt,arunca o cu totul alta lumina asupra lui Turcanu.

          PS.Cele facute de el insa raman.

  2. Domana/domnisoara ”nepoata lui Eugen Turcanu”, spuneam ”raul”, ”bestia” in termeni de ”categorii filozofice”…. In alta ordine de idei, poza mea nu are nicio relevanta – eu nu ma fac vinovat de niciuna din atrocitatile pe care acest individ abject le-a comis. Nu cred ca va puteti imagina la ce chinuri a supus Turcanu semeni de-ai sai: nicio doctrina, nicio religie, nicio convingere nu justifica chinuirea unui alt om in felurile MONSTRUOASE in care le-a facut Turcanu. Nu sunt in masura sa judec frumusetea sa exterioara – dar pana la urma acesta nu are nicio importanta… Ceea ce ramane in istorie sunt torturile de NEIMAGINAT pe care cel care pretindeti ca e bunicul Dumneavoastra le-a inventat si aplicat unor semeni de-ai sai.

  3. Daian spus

    Fiecare om are dreptul la o parere despre sine sau despre parintii si rudele sale.
    Insa aceasta parere nu conteaza. Conform lui Petre Tutea “Parerea lui Stalin despre el nu conteaza. Conteaza parerea mea, si a celorlalti despre Stalin.” Domnisoara Alexandra, sa stiti ca si Lucifer (dracul) a fost inzestrat de Dumnezeu cu o frumusete iesita din comun. Dar ce folos. Intamplator am cunoscut personal un fost reeducat de Eugen Turcanu la Pitesti. Este vorba de Bogdanescu T. Ion, cel care l-a determinat pe Prof. Simionescu sa-si provoace moartea intrind in gardul de sarma ghimpata la Peninsula (Canalul Dunare Marea Neagra). Omul acesta desi ajunse la varsta senectutii nu si-a revenit. A murit reeducat. Sa mai stiti domnisoara ca majoritatea studentilor scapati de reeducare si-au revenit (Gh. Calciu, Oct. Voinea, Ion Gherasim, Lucinescu, Rodas etc). Bunicul dumneavoastra a fost totusi o unealta de care s-au folosit si pe urma l-au eliminat fizic in 17.11.1954 la Jilava. Dupa umila mea parere urmasii nu trebuie sa raspunda pentru faptele altora, ci numai pentru ale lor.

    • vladenko spus

      Daian
      Ai dreptate in ceea ce ai spus ..
      Pe de alta parte ma indoiesc ca domnisoara in cauza este nepoata lui Turcanu . Intradevar soarta lui este invaluita in mister( si tare mi-as dori sa aflu adevarul ) . Oficial a fost executat in urma procesului . Iar in varianta asta cred majoritatea “batranilor marturisitori” . Au mai existat zvonuri despre plecarea lui in URSS . Cert este ca imediat dupa revolutie , fiica lui (Oltea-Oltita) care a trait in Suceava pana atunci (casatorita cu un medic) , a plecat din tara (pare-se Germania) . Oricum , de principiu cred ca Oltea era nascuta undeva intre 1944-1948 , iar d-soara alexandra este din Arad si cel putin la profilul de yahoo apare poza unei copilite in varsta de 19 ani . I-am dat un email si nu a dorit sa raspunda .
      Pe de alta parte te-as ruga sa ma contactezi la arcadiacafe@yahoo.com pentru a discuta o chestiune , multumesc

  4. Bogdan spus

    Executia a avut loc la 17 decembrie 1954, nu noiembrie.
    Pe de alta parte, este putin probabil ca Turcanu sa nu fi fost executat. Daca Lucretiu Patrascanu si altii au patit-o, cum ar fi scapat Turcanu ? Motivul pentru care a fost executat il constituie faptul ca stia prea multe despre cei care au ordonat si coordonat actiunea de reeducare, precum si din cauza ca aceasta a ajuns cunoscuta in Occident.

  5. Gabi spus

    Bogdanescu T Ioan a fost un tortionar cu cei din jurul lui toata viata,a fost la conducerea spitalului din comuna Maguri Racatau,judetul Cluj,credem ca a fost trimis de organele securitatii pentru a le raporta uneltirile acestor locuitori dupa Incidentul de la Belis din 1956.

  6. Gabi spus

    Sant unul din fii acelui sat nas,nascut acasa,deoarece familia mea avea o teama de aceasta bestie a speciei umane,primind certificatu de nastere abia la un an,plimbandu-mi parinti prin tot felul de comisii.Si in comuna pentru cei ce nu erau in”sistem” era aceeiasi bestie.Daca aveti mai multe documente as dori sa le arat consatenilor mei,la o urmatoare vizita

  7. ciprian spus

    Acesta este realmente chipul satanei! Nu am niciun dubiu. Am privit poza 20 de minute nemiscat si nu mai am nicio indoiala: acesta este insusi satana! Cu siguranta toti comandantii de lagare naziste si l’ar fi dorit in randurile lor. orice lider din lagarele de concentrare ar fi invidios pe inventivitatea sinistra a acestei brute. Sinistru. Imi inspira o frica organica. Mi’este groaza sa ma gandesc ce simt cei trecuti prin reeducare cand privesc aceasta imagine…

  8. hermes spus

    Oare stie cineva cum anume s-a auzit in Occident de ororile de la Pitesti?Ceva marturii…

    • vladenko spus

      Salutare
      din cate stiu eu ….au fost cateva …surse sa le spunem , unele certe , altele cu titlu de legenda …
      exemplu : circula legenda transmiterii vestii mortii (si felului in care a fost ucis) dr. Simionescu la Canal (in brigazile de reeducare ) ….prin intermediul unui diplomat(automat – geanta diplomat) comunist ….cert este ca doar la cateva zile dupa “eveniment” …BBC a transmis stirea
      o alta chestiune – cazul Vintila Weiss . Gasesti detalii despre el in cartile lui Alin Muresan si Mircea Stanescu
      O alta sursa au fost cei trecuti prin Pitesti …sau prin alte puscarii dar care au aflat de ororile din Pitesti ..si care dupa eliberare au plecat din tara …. exemplu cel mai bun D.Bacu
      “DUMITRU BACU
      “He attended high school in Greece, obtained his baccalaureate in Constanta, then registered in a Polytechnic (Engineering) Institute, from which he was later discreetly eased out because of his political convictions.
      His father, an orthodox priest, was ‘fired’ in 1946 when Greek authorities closed down Romanian churches in Greece as a result of Ana Pauker’s suspension of the priest’s salaries, which traditionally had always been paid by the Romanian government.
      Arrested in September of 1949, Bacu learned about the unmaskings in 1951 while a prisoner at Aiud, and after being transferred to Gherla prison in May 1953, he decided to begin his own investigation of the “Pitesti Phenomenon”.
      He was freed in April of 1956, by decree of amnesty for foreigners, for, though a Romanian, he held a dual citizenship by virtue of having been born in Greece. Following his release, he spent three more years gathering further material for his book. Then he left the country.
      In these pages, translated from the Romanian, the reader will, for the first time, have at his disposal a fairly complete account of the Bolshevik techniques of dehumanization, including some details here mentioned as delicately as possible, of which we do not like to think … The book was written to make known what is in store for the West if it permits itself to continue to be fascinated by the song of the co-existentialist sirens. The persons selected by the Bolshevik beast for de-humanization were a clearly defined group, namely, university students. That was because in Romania, in sharp contrast to what we see in the United States today, university students were a highly respected elite, and included men who combined the vigor and ardor of youth with unsurpassed patriotism and a lucid conservatism, intellectual and religious.
      So devoted were they to the memory of their leader, Codreanu, a man of noble purpose and pure religious faith, that thirty years after his death, and twenty years after the loss of their country, these dedicated followers, exiles in foreign lands, are menaced even there by the ubiquitous power of the anti-humans and the ever accelerated conquest of the Western world by its furtive enemies.
      Even though the greatest proportion of students and of those who underwent unmaskings were Legionaries, one must not forget that such an experiment encompasses MAN in his totality, and that it is possible at any time and in any place. The essential ideas of this book are two-fold: the Satanism of the method used, implying total disregard for the human condition; and the impossibility of fundamental re-structurization of character, of the human essence.
      The Western reader must understand that in his country too these things can happen with certainty, if apathy makes possible the inauguration of such a regime as that which caused the disaster in Romania. All they have to do is look at the so-called ‘cultural revolution’ in Mao’s China, and at the public unmaskings not of the enemies of the regime, but of that regime’s high echelon cadres. Or no one can affirm seriously that these ‘self-criticisms’ are the result of convictions that appeared overnight. We, sufferers under the Romanian regime, as administered by the Bolsheviks, know how these ‘confessions’ were extracted.
      When the United States has progressed to the point reached by Romania in 1948, there will be no place on earth to which Americans can flee, and there will be no one to hear their screams.”
      Născut in 1925, condamnat ca legionar la ani grei de detentie, publicistul şi poetul Dumitru Bacu reuşeşte să ia calea exilului şi se stabileşte in Franta. E cunoscut in special prin tulburătoarea sa carte despre “Piteşti” (prima dezvăluire publică a monstruoasei “reeducări”, apărută initial in limba română in anul 1963, la Madrid, iar in 1971 tradusă in limba engleză). Tot la Madrid publică, in Colectia “Dacoromania”, două volume de versuri: “Ardealul” (1961) şi “Acolo şezum şi plânsem” (1964). Ultimul său volum, editat in 1996 la Bucureşti, este “Cântiti tră niagărşiri” – Editura Fundaţiei Culturale Ăromâne “Dimândarca Părintească”, îngrijit şi postfatat de Hristu Cândroveanu. ”

      Alte surse au fost detinutii care NU au trecut prin PITESTI ..dar care in puscarie fiind au aflat despre Pitesti iar dupa eliberare …mai devreme sau mai tarziu au plecat din tara. Aici ti-l pot da exemplu pe Paul Goma …care a aflat despre PITESTI ( in detaliu ) de la David Stefanescu (trecut prin Pitesti ) in 1956 cand erau amandoi la JILAVA . Goma a plecat din tara in anii 70 si a publicat ” PAtimile dupa Pitesti ”

      Avandu-l ca sursa pe Goma dar si pe altii ( e adevarat ….la mana a doua sau chiar a treia) Virgil Ierunca a publicat in franta ” FENOMENUL PITESTI” in anii 80 , redat integral in foileton si la Europa Libera in acei ani

      sper ca te-a multumit raspunsul meu …toate cele bune

      • hermes spus

        Multumesc mult , domnule Vladenko!Eu am citit ceva-pe net-cum ca un detinut a fugit de la Pitesti si a trecut granita ascuns intr-un vagon cu struguri(pentru export, probabil.Sau confund eu, fiind vorba de Gherla?…nu mai stiu)).Am citit si Fenomenul Pitesti-carte grea-dar si marturii(inclusiv Memorialul durerii).Deci, inca o data, parca a evadat unul direct de la Piesti si s-a oprit la BBC…Un an-doi, am avut cosmare,nu puteam sa accept ca dupa Big-bang,evolutia materiei a dus la asemenea Iad,la asemenea satana cu numele de Turcanu.Mi se pare ca, asemenea lui Hitler si Himmler, nu are mormant…in zona Jilavei.
        Sanatate multa,salut!
        Hermes.

        • vladenko spus

          YOU CAN CALL ME VLAD :) )
          sincer sa fiu eu nu am auzit aceasta poveste cu “detinut fugit de la Pitesti”
          Pot sa te asigur ca ..cel putin in timpul reeducarii 1949-1951 …dar as baga mana in foc ca nici dupa …. NU A EVADAT NIMENI DIN PITESTI (daca asta vroiai sa spui prin “fugit” )
          daca vrei sa vezi mai multe despre Jilava …..poti accesa urmatorul link :
          http://vladmitric.wordpress.com/2010/07/20/lucrare-de-diploma-muzeul-crimelor-comunismului-fortul-13-jilava/

          toate cele bune

          • hermes spus

            Multumesc,Vlad!
            Era vorba de Gherla,nu de Pitesti.Uite, am gasit chestia cu “evadarea”,iti dau un “paste”:”am aflat că un deţinut a ajuns în Italia, ascuns într-un vagon cu struguri, iar de acolo s-a dus la Radio Europa Liberă, unde a divulgat tot ce se petrecea la Gherla”.Multumesc pt. link si succes la acea lucrare a carei tema e de toata lauda!
            Sa traiesti!
            p.s.Tare as vrea s-o vad pe “Oltita”-fata “Satanei”, dupa atata timp.Pe youtube nu prea cred ca o gasesc.

  9. jurodstvo spus

    un nenorocit, o unealta a satanei, o Iuda!Mi-e rusine ca sunt om stiind ca si bestia asta a fost om! In foc sa arda!Si arde!

    • vladenko spus

      Salutare …..
      Sigur ..la prima vedere iti impartasesc revolta
      Pe de alta parte …exista victime ale lui …..directe …….care …l-au iertat si considera ca a fost si el tot o victima (vezi Dumitru Bordeianu , Nicolae Itul sau Tavi Voinea)
      Urmareste chiar si marturia (relativ recenta aparuta in spatiu public) a lui Victor Leahu …..
      Toate cele bune

      • hermes spus

        Vlad(asa mi-ai spus sa-ti spun),de-abia stept sa caut cu …Victor Leahu…O pot gasi pe net pe fii-sa lui Turcanu(Oltita)?Sa vad ce mai zice de fostul tata-Satana!
        Multumesc,Multa sanatate!Hermes.

        • vladenko spus

          Referitor la fata lui Turcanu ….nu cred ca “o poti gasi pe net” . In alta ordine de idei ..cred ca a suferit suficient ….de pe urma tatalui …in definitiv …fara nici o vina (ea) .

  10. hermes spus

    Tot eu,hermes.
    Cand scriu pe blogul tau se ingusteaza pagina in mod anormal,ce sa fie?!

  11. daci spus

    Acum am aflat despre Turcanu si Experimentul Pitesti in urma reportajului de pe 10 tv si vreau sa spun ca pacat ca nu se face un film despre aceste lucruri sa inteleaga toata lumea tot globul ce sa intamplat in Romania in perioada comunista si sa inteleaga tinerii ca mine din ziua de azi cat de mult trebuie sa pretuiasca libertatea.Aproape ca nu-mi vine sa cred ca a existat un om atat de sadic Vlad Tepes este mic copil pe langa Turcanu,Hitler,Stalin au ordonat crimele Turcanu a facut totul singur cu sange rece.Eu nu cred ca a fost executat poate deportat a fost prea loial comunistilor ca sa-l omoare.Exista dovezi ca a fost impuscat?exista mormantul lui? conform wikipedia decesul lui a fost inregistrat la sfatul popular in 1962 adica la 8 ani dupa deces de ce?poate a murit in 62′?
    Am citit aici http://mircea-stanescu.blogspot.com/2010/12/eugen-turcanu-schita-de-portret.html scrisoarea lui Turcanu catre sotie eu cred ca a mintit in scrisoare ca erau despartiti si ca sotia lui sa culcat cu fratele lui Eu cred ca a vrut sa-si renege orice legatura cu sotia pt. a scapa el de inchisoare. Fiica lui Turcanu ar trebui sa aiba vreo 65 de ani deci e posibil sa aiba nepoti,adica stranepoti ai lui Turcanu oricum nu sunt ei de vina pt. faptele bunicilor unchilor etc. cert este ca nu este un lucru sa te mandresti.

    • vladenko spus

      Salutare……
      Ei ..daca abia acum (in aceasta seara …la 10tv) …ai aflat despre TURCANU si EXPERIMENTUL PITESTI ………….daca esti interesat de subiect. .atunci..pune mana si documenteaza-te ….. nu trage concluzii …dupa cateva zeci de minute de emisiune tv.
      “si vreau sa spun ca pacat ca nu se face un film despre aceste lucruri sa inteleaga toata lumea tot globul ce sa intamplat in Romania in perioada comunista si sa inteleaga tinerii ca mine din ziua de azi cat de mult trebuie sa pretuiasca libertatea”…..pai …tocmai acesta era subiectul emisiunii …lansarea filmului “DEMASCAREA” – asta nu inseamna ca este suficient …..
      Un mic sfat daca-mi permiti ….WIKIPEDIA nu poate fi nici pe departe “SURSA” pentru ceva ….
      Nu exista mormantul lui …dar nu este singurul caz ….era “o practica” a vremurilor ..atat pentru cei executati cat si pentru cei care decedau “din cauze naturale”
      Turcanu NU a facut nimic SINGUR si CU SANGE RECE ….repet. .documenteaza-te …daca te intereseaza subiectul …..exista supravietuitori/marturisitori care. …chiar si pe TURCANU il considera o victima
      Da …cel mai probabil are urmasi in viata…dar nu are nici o relevanta aceasta chestiune …..

      Ma bucura interesul unui tanar de 22 de ani ( presupun ca esti nascut in 1989 …daca gresesc ..ma corectezi ) …dar …repet a treia oara. …DOCUMENTEAZA-TE SERIOS ….daca doresti …iti pot da cateva indicatii in acest sens ..
      Toate cele bune

      • daci spus

        Da acum am aflat, nu au fost concluzii ci anumite constatari cat pot o sa ma documentez de pe internet si din astfel de documentare.Un film ma refeream in genul filmului The Experiment(2010)despre experimentul Stanford Demascarea este mai mult un documentar foarte bun de altfel.A facut singur in sensul ca-i tortura el impreuna cu altii nu era un sef care dadea ordine.Sincer nu stiu daca a fost o victima poate nu ii placea ce facea ce devenise dar trebuia sa joace rolul pina la capat martorii il contrazic spunand ca ii placea ce facea.inca nu am 22 pe 7 dec.

  12. Pentru ca s-a pomenit de filmul ”Demascarea” – sprijinit si de tine, conform listei de ”multumiri” de la sfarsit – mie mi se pare o impietate ca nu se subliniaza motivele detentiei acelor studenti: cca 80% erau LEGIONARI. Si tocmai pentru ca erau legionari (adica crestini si nationalisti) comunistii au vazut in ei constiintele cele mai putin inclinate spre compromis cu bolsevismul ateu. De aceea au facut tot ce au facut – si cea mai oribila ororpare mi se pare scena blasfeniatoare din noaptea de inviere a Anului 1950..

    Poate d-lui Alin Muresan ii este rusine sa sublinieze asta: fie de opinia publica, dominata de formatori de opinie obsedati de ”political corectness” (vezi oameni ca Plesu care nu protesteaza cand cercurile evreiesti ii balacaresc defunctul mentor – Noica) fie de seful sau de la IICMER…

    Dar daca de la Alin Muresan nu ma asteptam oricum sa insiste pe acest aspect, recunosc ca de la Fundatia Arsene Boca speram la mai multa fermitate…

  13. taica belcu spus

    Un crimonal odios.Nadajduiesc ca raul facut sa ii viziteze pe urmasii lui pana in al saptelea neam.

  14. taica belcu spus

    Un criminal odios.Nadajduiesc ca pana la al saptelea neam sa ii fie vizitat de raul acestei bestii.(Intre altele vestita pentru duhoarea picioarelor.Semn satanic indubitabil)

    • vladenko spus

      nu stiu daca ma pot adresa cu “d-le Taica Belcu” ..dar in lipsa de altceva ….
      Spuneti-mi …mai stiti vreo sursa (alta decat Goma-Stefan Davidescu) pentru “chestiunea” picioarelor lui Turcanu. Interesanta idee oricum .

      • taica belcu spus

        Am aflat despre duhoarea absolut pestilentiala a picioarelor lui Turcanu de la mai multi supravietuitori(nu pot sa le dau numele) dar si de la Victor Leahu, care mi-a fost prieten.Este un fapt.Si inca ceva.
        Efectiv Turcanu era fizic monstruos si avea semnele diavolului(care pot fi felurite:matreata,albeata la un ochi,ticuri dezagreabile si mai ales putoare).Ce vedem in fotografie este aparenta,iluzie(singurul lucru pe care il poate oferi Satana.)Absurde sunt si comentariile despre “inteligenta” lui Trucanu.De fapt,ca si Satana,era un cretin oligofren.
        Cei care i-au trecut prin ghiara evident ca au avut mutatii de perceptie,foarte explicabile si foarte comune.Este asa zisul “sindrom” Stockholm cand ,in disperare, victimele vad salvarea in calau.
        Dar asta nu schimba imprejurarea ca Turcanu era un dobitoc.
        Ce “inteligenta” era in faptul ca avand impunitate putea sa tortureze fara limita?
        Cred,repet cred,ca in relatia cu el victimele au facut o greseala.Trebuiau sa faca si sa declare tot ce li se cerea.(Dupa sfatul Parintelui Steinhardt,mintiti tot timpul in relatia cu securitatea”.)Care ar fi fost diferenta?Nu faceau nici un pacat.Cai elegante si curate se folosesc cu cei eleganti si curati,nu cu necuratul.Nu cu un imbecil sadic caruia ii puteau picioarele.Si iarasi inca ceva.
        Discutia in jurul acestui cretin sadic(Turcanu) incepe sa fie manipulata catre o indirecta “apologie”.Manipularea poate duce la situatia in care acest dobitoc criminal ar ajunge sa fie privit ca un soi de “victima-erou”.Mare greseala.Era un cretin sadic si fara importanta.Toate crimele comuniste nu au “realizat” nimic.”Lupta” impotriva lui Dumnezeu ,s-a dovedit de mii de ani, a fo pierdere de vreme.Doar cei foarte,foarte prosti o “poarta”(cum era imbecilul de Turcanu).Ce a realizat si ce a dainuit?Duhoarea picoarelor lui.

  15. taica belcu spus

    Ma simt nevoit sa revin.

    Incercarea de a crea din Turcanu o figura “speciala” este penibila.
    Eugen Turcanu a fost un cretin sadic.Nimic mai mult si nimic mai putin.Cu siguranta ca a fost folosit si apoi aruncat ca o carpa(ceeace si era).Faptul ca era un prost este doveditde faptul ca a putut fi folosit si apoi lepadat ca un avorton.
    Ca aspectul lui fizic era monstruos si cu semne satanice ramane fapt.(Dovada putoarea picioarelor!)
    Ce imi pare abusrda este incercarea de a il scoate “inteligent”.
    Semnul caracteristic al inteligentei este creativitatea pozitiva.La Turcanu nu era cazul.Dar mai mult,se spune ca avea “memorie”.Foarte posibil ,dar memoria nu este semnul inteligentei,este semnul caracterului mimetic si subordonat si ,in ultima instanta, al prostiei.Oricum memoria este o categorie net inferioara inteligentei si,foarte adesea,”memoria” iesita din comun insoteste pe oligofreni.
    Necuratul are “memorie”,el se ocupa cu intocmirea “dosarelor”(care finalmente nu ii folosesc la absolut nimic.)(Dumnezeu iarta si uita.)
    Dar dincolo de asta.
    Da,Turcanu a torturat oribil, a distrus si mutilat caractere dar in final ce a realizat?
    NIMIC!
    Imbecilul ala se lauda,fata de niste amarati tinuti sub tortura,”eu Turcanu il reeducam si pe Iisus”.Imbeciloid fara pereche.Pus sub ancheta s-a tarat pe jos si a plans milog in fata celor care l-au folosit si apoi lepadat ca pe un avorton.Si de fapt bine au facut! .Cretinul ala puturos avea ceva de admirat?Ce? Putoarea picioarelor?
    In perspectiva sistemul comunist a iesit inca mai “mototolit” prin “experimentul” Pitesti.
    Victimele lui Turcanu sunt admirate sau ,macar,privite cu mila.Cateva dintre ele au ajuns efectiv figuri modelare. Cei care au facut crimele s-au ascuns,mint,sunt ca niste sobolani.(Ati vazut fata lui Nikolskii mintind in “Memorialul Durerii”?Aia era fata unui “invingator”?Hai sa fim seriosi!)
    Repet.Turcanu a fost un sadic oligofren a carui “memorie” este putoarea picoarelor.Dar din scursori din Darmoxa ce puteau iesi?Nepoata lui ,dupa raspuns,ii sta pe masura.Din cretin,cretin rasare!

    • vladenko spus

      D-le “taica” va dau dreptate in multe aspecte. Mi-as dori sa putem discuta despre ” pitesti ” mai mult , poate NU doar online.

      Multa Sanatate si Paste Fericit tuturor!

      Ps: sa ne amintim Pastele din “Pitesti” 1950

  16. taica belcu spus

    Hristos a Inviat! Adevarat a Inviat!

    Draga Domnule Vladenko,

    Multumesc pentru toate gandurile bune si pentru comentariile extrem de cuminti si intelepte pe care le lasati.
    Evident “taica belcu” este un soi de porecla.Foarte curand am sa va spun i9dentitatea mea(si nu va asteptati sa fie mare lucru,un om foarte banal,daca si atata).

    “Invierea” de la Pitesti si relatarile lui Mihai Buracu(apoi cele ale lui Victor Leahu,care nu a fost la Pitesti dar stia foarte bine cele de la Suceava, si mai multor supravietuitori de la Pitesti sunt cele care m-au manat sa caut un raspuns.(Eram asa de derpimat si confuz si mi-a trebuit o vreme pana sa cred ca pot afla un raspuns.Repet,sa cred ca pot afla un raspuns.)
    Dar ca Turacanu era un cretin sadic nu am nici o indoiala.In plus era un dizfunctional sexual dovedit.
    Curand voi afisa un text ceva mai lung.

    Cu doriri de tot binele.

  17. taica belcu spus

    Eugen Turcanu;cateva precizari

    In universul concentrationsi comunist “fenomenul Pitesti” ocupa un loc special prin atrocitatile salbatece si scarboase ce s-au petrecut acolo.Imprejurarea ca acele grozavii s-au facut pe seama studentilor inchisi,tineri curati la suflet si avantati,inca mai mult adauga incarcatura neagra acelui fenomen.
    Despre acel fenomen s-a scris mult si cele care urmeaza sunt doar cateva precizari.Semnatarul acestor randuri pleaca de la premiza ca cei care vor zabovi sa le citeasca sunt informati despre “fenomenul Pitesti’.Daca nu, le recomand sa citeasca cele scrise de Virgil Ierunca si Dumitru Bordeianu si sa viziteze numeroasel postari de pe internet dedicate acestui “fenomen”.
    In esenta “fenomenul Pitesti” a facut parte din arsenalul de brutalitate maxima a teroarei comuniste.
    Bestiile comuniste au pornit de la adevarul simplu ca in conditii de maxima teroare orice forma biologica sfarseste prin a se autodistruge.Acest adevar,simplu in cruzimea lui,bestiile comuniste l-au folosit in lagarele lor cele mai brutale si fata de “elementele” pe care ei le considerau mai periculoase sistemului comunist animalic.
    La baza metodei statea folosirea,prin “rotatie”,ca victime si calai a detinutilor.(Dar evident practica s-a “perfectionat in timp si a avut diferite ”
    variante”.)
    A fost folosita mai intai impotriva aristocratiei “albe” in anii 20 ai veacului trecut.(In lagare “mixte”!,barbati si femei.) Apoi s-a extins,mai ales dupa sfarsitul celui de al doilea razboi mondial.
    In Silezia,impotriva Germanilor s-a folosit pe scara larga si o carte,”Dinte pentru dinte” descrie in amanunt “fenomenul”.
    In Romania sistemul s-a introdus prin agentura comunistilor veniti din Uniunea Sovietica(Pauker,Nikolski,Pantiusa,si alti monstri abominabili.)
    Emblematic ramane insa cazul Pitesti.
    Acolo studentii au fost exterminati prin Eugen Turcanu.Despre acest personaj doresc sa fac doar cateva precizari.

    Eugen Turacnu a fost un psihopat sadic si un oligofren.In conditiile in care i s-a ingaduit sa faca tot ce vrea cu semeni ai sai, el asta a facut.Dar ce este suparator este faptul ca in momentul de fata exista o tendinta de a i se atribui lui Turcanu,repet un psihopat oligofren, o anume statura pe care nu a avut-o.

    Nascut in Darmoxa, sau in vecinatate, el provenea dintr-o familie decazuta si tarata.De la nastere Turcanu a avut anume “smne” suspecte.(“Semnele” din nastere,”degetul necuratului”,nu sunt basme.Nu intamplator cei care urmau a fi conducatori erau cercetati daca au asemenea “semne”.intre aceste semne sunt ;matreata,”albul” in ochi,duhoarea,etc.)Mai ales,inca de la nastere Turcanu avea o duhoare neplacuta,ulterior localizata asupra picioarelor.In plus Turcanu a avut de mic copil o cunoscuta insuficienta genitala.(Era batjocorit de rudele lui drept ‘ciotul lui Genu” si de fapt acea insuficienta a facut ca pana catre opt,noua ani sa fie nevoit sa mictioneze ca fetele.) Aceasta insuficienta glandulara l-a marcat profund.O singura femeie i s-a alturat,si se spune ca ea insasi era tarata,si apoi ea se ‘compensa” cu frati ai lui(asa cum el marturisea intr-o scrisoare personala,nu la “ancheta”).Exista suspicii ca Turcanu o indemna sa faca asta si ca in urma a acestor relatii a si ramas gravida.
    Cu aceasta “zestre” genetica a ajuns Turcanu sa aiba drept de viata si moarte asupra unor oameni care TOTI ii erau superiori la toate modurile si pe care ii invidia cu ura.
    Turcanu era un cretin.Faptul ca tortura cu sete si entuziasm nu era decat dovada a acestui fapt.
    Inteligenta inseamna cretivitate pozitiva.La Turcanu nu era cazul.Poseda “memorie” dar un tip de memorie care este simptomatic.
    Avea memoria celor mimetici si subordonati memorie care in foarte multe cazuri este iesita din comun si este proprie oligofrenilor.Este distructiva si inutila ,este memoria diavolului,cel care este specializat in alcatuirea de “dosare”(care in final nu ii folosesc la nimca).
    Este foarte adevarat ca Turcanu a omorat oameni, a desfigurat personalitati si a mutilat suflete dar ce a ramas in urma lui?Absolut nimic doar amintirea ca ii puteau picioarele pestilential.Acel animal psihopat si oligofren cand a fost inlaturat de cei care il folosisera s-a tarat pe jos si s-a comportat ca un veirme puturos,care si era.Iar victimele lui si-au dovedit superioritatea absoluta iertandu-l.Mai mult.
    Victimele lui ,toate,sunt admirate cu pietate.Cei mai multi dintre supravietuitori si-au revenit si cativa au devenit figuri exemplare,modele.Sistemul comunist a iesit in urma “fenomenului Pitesti” inca mai mototolit si de fapt bestiile comuniste au fost obligate sa puna capat paracticilor de tip Pitesti.Iar dupa caderea comunismului calaii au fost siliti sa minta,sa se ascunda ,sa isi arate fata de sobolani.
    In’Memorialul Durerii” este cuprins un interviu cu bestia Nikolski.Acel putregai mintea cu frica si groaza,fata lui era a unui sobolan incoltit.Gunoiul ala uman era un “invingator”.?Hai sa fim seriosi!
    Eugen Turcanu a fost un calau sadic si nimic mai mult.In esenta lui era un cretin oligofren,un inadcvat sexual,un psihopat,o zdreanta umana,la modul cel mai limpede “excrementum diaboli”.

  18. taica belcu spus

    Revin cu o corectie.
    Cartea care descrie crimele de “tip Pitesti” comise contra Germanilor in Silezia,dupa al doilea razboi mondial, este: John Sack,”An eye for an eye”.(Ochi pentru ochi).

    • vladenko spus

      Aveti dreptate, este vorba de lucrarea lui Sack, peste o saptamana cand ma intorc in Bucuresti (acum-vacanta) am sa o atasez aici in format electronic.
      In alta ordine de idei interesante informatiile pe care le aduceti, iar eu v-am cerut surse nu aaa cum “cere” un moderator de talk-show-uri astazi ci pentru ca sunt extrem de interesat de subiect. Par example .. O persoana care stie multe despre turcanu de dinainte de arestare si apoi evident si din reeducare este Bagu- care traieste si pe care-l voi contacta in vara aceasta , sigur , cu reserve de rigoare.

      Va invit sa va exprimati in continuare parerile pe acest subiect (si nu numai) si cu proms ocazie sa schimbam pareri si “live”
      Toate bune

  19. taica belcu spus

    Informatiile despre Turcanu le am de la supravietuitori(ii pomenesc doar pe cei decedati,Victor Leahul,Mihai Buracu,Parintele Calciu) dar si de la supravietuitori al caror nume nu il pot inca spune.Dar despre tarele lui Turcanu se poate lesne afla din toate relatarile.(Sigur ca exista conspiratii dar ramane un fapt ca adevarurile cele mai evidente sunt intotdeauna la vedere ,daca avem rabdarea de a le cauta.).
    In primul rand intregul “experiment” pornea de la un adevar elementar:orice forma sau colectivitate biologica supusa unei stari de stress extrem va sfarsi prin a se autodistruge.
    Turcanu nu a inventat si nu a invatat nimica.
    Era un sociopat si psihopat tipic,un sadic tarat,pus in situatia de a face orice voieste cu un numar de semeni.(La fel ar fi facut,hai sa zicem,in locul lui de ar fi fost Rimaru,sau mai stiu eu care criminal odios.).Este fara indoiala ca cei care au folosit metoda de tip Pitesti,in mai multe locuri din lume,urmareau sa modifice caracteristicile persoanei,”modelul” persoanei.(In asta consta “lupta” lor cu Dumnezeu).Dar exact in aceasta incercare au esuat lamentabil.Persoana a putut fi silita sa actioneze aberant doar si numai cata vreme starea de stress extrem exista.Apoi persona revenea la conditia ei anterioara,la conditia de Om determinat sa actioneze liber,bine sau rau.(Faptul ca “unii”,cum era Popa Tanu si alti cativa au ramas bestii nu dovedeste decat ca bestii erau din capul locului.Vorba aia,”care-i problema?”)
    Iar ca Turcanu era impotent cronic si inadecvat sexual rezulta nu numai din marturiile despre insignificanta “atributului” sau masculin sau a faptului ca pana pe la noua ani mictiona(urina) ca fetele,rezulta din obsesia sexuala-scatologica pe care o avea.Parerea mea este ca Turcanu nu a putut niciodata sa “performeze” cu o persoana de sex opus ,ca pentru el asta a ramas o portita mereu incuiata si mereu dorita.Urmariti comentariile pe care le facea,cele mai blasfemice dintre el.De fapt habar nu avea “cum se face”.
    Rept,un cretin oligofren,sadic si iremediabil impotent si inadecvat sexual.

  20. Dan-Florian Petre spus

    Pana la urma Pitestiul este un cumul halucinant de umbre si lumini: bestii absolute – ca Turcanu, Popa Tanu, etc (si nu conteaza ”tararea” /predestinarea initiala) si ingeri care au luptat cat au putut sa-si pastreze umanitatea.

    Iar pe mine ma tine cu nervii intregi gandul ca, desi au fost unii care au cazut pe cele mai de jos trepte (si nimeni nu are dreptul da a-i judeca), marea majoritate dintre ei s-au ridicat dupa eliberare – cazul Calciu este cel mai graitor …

  21. taica belcu spus

    Cred ca in “judecarea” fenomenului Pitesti se pleaca,poate din buna credinta si cu bune intentii,de la o premiza falsa: ca in fata torturii continue si absolute se poate,omeneste,rezista.Nu se poate rezista.
    Asta fiind zis premiza falsa,ca in fata torturii absolute rezistenta este altceva decat o exceptie rarissima,se face o a doua greseala.Se considera ca intre calai si victime ar fi fost o competitie “dreapta”.Iarasi fals.Victimele plecau de la un handicap enorm si acest handicap crestea cu trecerea si adugirea unei noi zile de tortura.Ca cei mai multi dintre cei torturati au cazut nu este nici de mirare si categoric nu poate fi condamnat.Problema reala este alta.
    Initiatorii fenomenului Pitesti “luptau” cu Dumnezeu.Victoria lor nu putea fi decat una,DACA ar fi reusit sa preschimbe natura umana,caracterul persoanei,nu in vremea torturilor,cata vreme victima era sub controlul lor,ci si dupa aceea.Acest lucru calaii nu l-au putut obtine(dovada ca MAJORITATEA supravietuitorilor si-au revenit exemplar) si de aceea,din orice fel de perspectiva,”fenomenul Pitesti” nu a fost decat o crima abobinabila dar fara rezultat.Un alt esec satanic,un alt esec penibil al “neputincioaselor indrazniri”.
    De fapt o paralela istorica poate fi aflata doar in vremea marilor persecutii anticrestine din veacurile II-III D.H.
    Un enorm numar de credinciosi,sub tortura sau de teama torturilor,au acceptat sa “jertfeasca” la idoli.Au facut-o din frica si din slabiciune umana si nu din convingere.Ei erau cei numiti “lapsi”.
    In intelepciunea ei Biserica a refuzat condamnarea lor(asa cum au cerut secta “novatistilor”) si a asezat randuiala dupa care “lapsi” sa fie readmisi in Biserica.Si in acest caz Iubirea a fost mai puternica decat ura dementa.
    Dar Biserica nu a “primit” pe prigonitori,pe calai. Biserica a continuat sa ii numeasca pe acestia din urma ce erau:ucigasi si monstrii sangerosi.
    In cazu “fenomenului Pitesti” nu este altfel
    Cei care au “cazut” nu au nici un soi de “vina” si nu pot “osanditi” in nici un fel(asta nu inseamna ca aceia care au rezistat nu merita lauda speciala;care sunt convins ca li se si da sub o Judecata care nu este a oamenilor.).Dar calaii,in speta Turcanu, nu merita nici o usurare.(Si la nici un caz nu poate fi el “scuzat” de oameni care nu au trecut prin gheara lui!).Despre Turcanu trebuie insa spus ca dincolo de a fi fost un criminal sadic satanizat era si un individ tarat,oligofren,inadecvat sexual ,impotent notoriu,hermafrodit(fatalau) scarbos.

  22. Bogdan Pavelescu spus

    Dură opinie !
    Dacă Părintele Calciu, pe care îl pomeneați mai sus i-a iertat pe toți (așa cum mărturisește în volumul „Viața Părintelui Calciu”), cred că sunteți pe undeva în eroare.
    Dacă Eugen Țurcanu, singur în celulă, în ultimele momente, s-a pocăit, asemeni tâlharului de-a dreapta Mântuitorului ?
    Dumnezeu primește pe oricine se întoarce, oricând.
    Sigur, nu știm în ce măsură Eugen Țurcanu s-a pocăit dar este de luat în considerare.
    Cum la fel trebuie luat în considerare că nu cunoaștem mai nimic despre experiment, decât de la cei care au trecut prin el și care nu cunosc aproape nimic despre vizitele lui Țurcanu la Moscova, despre tehnicile la care a fost cu siguranță supus acolo, etc, etc, etc.
    Experimentul Pitești a fost o crimă abominabilă, cum spuneți. Din păcate, el continuă în formă diluată și astăzi iar efectele se văd cu ochiul liber.

  23. taica belcu spus

    Este foarte posibil ca Trucanu sa fi fost la Moscova si sa fi fost invatat tehnici de tortura.(Adevarul este ca nu erau chiar cine stie ce lucruri de “invatat”.Pur si simplu era vorba de tortura continua si de uciderea intimitatii.Aceste “tehnici” sunt folosite si acuma si inca din plin(Guantanamo).)
    Stiu ca Parintele Calciu a iertat(cum la randul lui a fost iertat de cei pe care el i-a torturat) pe cei care l-au torturat si la fel au facut si alti ‘pitesteni”.Dar aceste iertari trbuie sa ramana la cei direct implicati.”Eu” nu am dreptul sa iert raul care ti s-a facut “tie”!
    Care va fi locul lui Turcanu in Lumea viitoare doar Dumnezeu va hotara.Dar ideea ca toti se vor mantui,inclusiv satana, ideea “apoctastazei’(propovaduita de Origen) este considerata erezie de catre Biserica Ortodoxa.
    Dreptatile lui Dumnezeu doar El le stie.Dar ca Turcanu a fost un criminal sadic odios,un oligofren,un impotent notoriu si un inadecvat sexual ramane FAPT.

  24. Bogdan Pavelescu spus

    Două erori vreau să vă semnalez:
    Primo: părintele Gheorghe Calciu nu a fost torționar. Nu există nicio mărturie că ar fi lovit pe cineva, ba, dimpotrivă, dacă citiți mărturia d-lui Dan Lucinescu din volumul „Jertfa”, veți vedea că acesta mărturisește exact contrariul.
    Secundo: nu am spus că toți vom fi iertați ci am spus „Dumnezeu primește pe oricine se întoarce, oricând. Sigur, nu știm în ce măsură Eugen Țurcanu s-a pocăit dar este de luat în considerare.” Este deci un lucru diferit de apocatastază.
    Nu mă gândesc decât că Eugen Țurcanu, după ce s-a constatat că are profilul „psihologic” util celor ce controlau experimentul, a fost la început manipulat iar apoi cine știe la ce a fost supus încât a ajuns în halul în care a ajuns. Există mai multe relatări în memorialistică, ce istorisesc faptul că Eugen Țurcanu avea deseori coșmaruri. Foarte probabil, „joaca” consilierilor sovietici cu psihicul său (mai degrabă cu partea rațională a sufletului) a refulat în aceste coșmaruri. Chiar dacă numai prin metoda intuitivă, ar trebui să acceptăm că Țurcanu a fost supus unor tehnici de brainwashing și reprogramare mentală, locul său în cadrul experimentului nefiind deloc de invidiat, așa cum ar părea la prima vedere.
    Nu contest supărarea dvs. (mai ales în cazul în care sunteți un supraviețuitor sau rudă a unui supraviețuitor). Nu sunt nici măcar aproape de a-mi putea măcar închipui prin ce s-a trecut la Pitești însă este greu de crezut că responsabilitatea poate fi aruncată doar în seama unei singure persoane. Asta dacă mai contează cine a fost responsabil.
    „Piteștiul” este (și expresia nu-mi aparține) „vârful Golgotei neamului românesc”.
    Sunt de părere că trebuie doar învățat ce este de învățat și lăsată judecata în seama Bunului Dumnezeu.

  25. taica belcu spus

    Exista marturii clare ca in Pitesti ,in urma torturilor,Gh.Calciu a cazut si a torturat la randul sau.(In anume lucrari era nimit”eminenta cenusie a lui Goiciu”,la Gherla unde “pitestismele” se pare au fost inca mai fioroase.)Aceleasi marturii spun ca dupa Pitesti si-a revenit uluitor si s-a comportat exemplar ,devenind model superlativ.Deci minunile exista.
    Cred ca inteleg ce spuneti despre Trucanu.Este posibil si de crezut ca avea cosmare,culmea ar fi fost sa nu le aiba.Necuratul nu practica “recunostinta” fata de cei care il slujesc.Dar indrznesc sa va contrazic.
    Ideea ca ar fi fost victima unei “conspiratii” este doar o supozitie.Ideea ca a fost torturat de “Moscova” este o supozitie.Dar ca Turcanu a torturat cu sete este un FAPT.Si “contra factum non valet argumentum”.
    Dar in orice caz,indiferent de circumstante,vina personala ramane.
    Raul nu se afla in lucruri,nu are existenta “in sine”.Raul salasuieste in felul in care noi,fiecare dintre noi,trateaza “lucrurile”,deci salasuieste in vointa noastra libera.Dar afirmand parazitismul si inexistenta “in sine” a raului,nu inseamna ca il putem ignora sau minimaliza.Caci nu exista in intreaga Creatie forta mai mare decat libera voie a celor daruiti cu liber arbitru,constiinta de sine si discernamant spiritual.Folosirea acestei forte catre rau poate avea urmari inspaimantatoare.Iar pentru aceasta trebuie sa existe o plata.
    Nu stimi,si nici nu este treaba noastra sa stim,cum va judeca Dumnezeu lumea.Dar ca iadul exista,si intunerecul “cel mai din afara” exista,este un alt Fapt afirmat de catre Hristos.
    Iar dupa asta,Turcanu a fost un criminal odios,un satanizat,un oligofren,un impotent notoriu si un inadecvat sexual (fatalau) monstruos.
    x
    Multumesc lui Dumnezeu nu am trecut prin Pitesti si nu am avut nici rude apropiate care sa fi trecut prin el.Dar ca acel rau ma bantuie si ma obliga sa fac ce este in puterea mea spre a il denunta este iarasi un fapt.

  26. Bogdan Pavelescu spus

    Este adevărat, părintele Gheorghe Calciu a fost folosit o perioadă ca informator, mai ales la Gherla.
    Dvs. ați spus : „Exista marturii clare ca in Pitesti ,in urma torturilor,Gh.Calciu a cazut si a torturat la randul sau.”
    CARE SUNT ACESTE MĂRTURII ?

  27. taica belcu spus

    Sunt marturiile facute de catre un supravietuitor al Pitestiului care traieste in America si insasi marturisirile facute de catre Parintele Calciu in cadrul unor conferinte tinute la “Campul Romanesc” din Oantario,Canada.Nu are rost sa mai fie dezbatut acest aspect.
    Dar acea “cadere” nu inseamna nimic in comparatie cu revenirea avuta de catre cel ce avea sa devina Parintele Calciu.Actiunile lui in “Fortul 13″ Jilava,in declaratiile de la procesul criminalilor din Pitesti si apoi ca port voce a rezistentei anticomuniste,sunt dovezi ca miracolele sunt cu putinta.
    Parintele Calciu s-a mantuit prin smerenie si marturisire iar Turcana s-a osandit prin orgoliu si minciuna.Intre Parintele Calciu si Turcanu este exact diferenta dintre Sfantul Petru si Iuda.Doua conditii exemplare:ieri,azi,intotdeauna.

  28. Bogdan Pavelescu spus

    Înțeleg.

  29. taica belcu spus

    Draga Domnule Pavelescu,

    Va multumesc pentru raspuns si sunt emotionat pana la lacrimi de raspunsul Dvs.: scurt dar care denota intelepciune si generozitate sufleteasca.
    Nadajduiesc ca sunteti incredintat ca in nici un fel nu am voit sa umbresc memoria Parintelui Calciu.(Un OM pe care am avut privilegiul si cinstea speciala de a il cunoaste si care mi-a facut cinstea de a imi vorbi si risipi multe indoieli.)Ce am vrut sa spun este ca Parintele Calciu,ca “tip uman” sta in compania Sfantului Petru,cel care ,dupa lepadarea de Hristos,” a plans cu amar” si a devenit Primul dintre Apostoli.Tipul uman cred eu desavarsit,cel care prin umilinta si marturisire si pocainta este readus,prin Mila si Dragostea fara de sfarsit ale lui Dumnezeu,in starea dintai si inca mai mult.
    Va rog si va indemn staruitor sa nu fiti abtut sau descurajat.NICIODATA! Vremea marilor dezvaluiri abea ne sta inainte.
    SUS INIMA!

  30. MM spus

    Pentru cei ce il supraestimeaza pe vagabondul asta, pana a continua cercetarile, ar fi bine sa facezi o pauza. Ar fi pacat sa mori mai prost decat ai ajuns la un moment dat in viata, doar pentru ca te-ai grabit sa cercetezi un fenomen atat de complex vrand sa fi si tu “acolo” in trend, luand-o pe o cale gresita. E pacat sa iti formezi pareri gresite daca tot te-ai apucat sa faci research pe tema asta.

    Poate invatati sa faceti diferenta intre un om, si un simplu bulangiu. Tocmai de aceea il pot privi pe prostalaul de Turcanu fara sa imi trezeasca vreun sentiment, pe cand privind un Gafencu de exemplu, lacrimez si acum asa cum am facut-o de fiecare data cand am vazut documentarul memorialul durerii, episodul dedicat acestuia.

    http://img846.imageshack.us/img846/2126/unled1pn.jpg

    Pe cei doi din stanga trebuie sa ii recunoasteti, iar cel din dreapta sus este tatal meu nascut in 1933, transferat in 1950 la penitenciarul pitesti. Probabil sunt cel mai tanar fiu de fost detinut al acestui penitenciar (29 ani) si ma bucur ca am avut ocazia sa ma nasc si sa am parte de o anumita educatie, avand destule de invatat de la ascendenti cu radacini din Basarabia si Botosani.
    Ma bucur sa vad persoane interesate de fenomenul comunismului in general, dar in acelasi timp ma intristeaza cand cineva care are pretentia sa cerceteze si sa inteleaga niste evenimente fara a fi in stare sa faca diferenta intre un lesinat si un om cu caracter, o face parca urmand sa treaca un examen in sensul asta…..cat de simplu e sa dai cu ciomagu dupa ce ai mancat bine, visand la cine stie ce functii, si cum o fi sa stai “pe drumuri” precum Gavrila Ogoranu 17 ani?
    In ce masura si-au atins javrele bolsevice scopul in cazul tatalui meu, poza acestuia, cat si faptul ca eu va scriu acum banuiesc ca sunt destul de concludente.
    Spor la treaba si poate ne mai auzim.

    • De fapt este o intrebare ,dar nu vreau sa va supar … Si tatal Dvs avea semne ramase pe picioare de la acele catuse care nu te lasa sa mergi normal? am vazut la cineva mai de mult si nu am reusit sa uit acele semne . Ca sa stea vara in pantaloni scurti isi punea bandaje la picioare sa nu sa vada . Si iarna il cam dureau locurile alea . A fost inchis 17 ani…Ce a facut nu a vrut sa spuna , nu stiu daca se temea inca , nu venise revolutia . a murit prin 95 parca . a locuit pe strada Viorele pe linga piata Norilor , dupa citiva ani s-a stins si sotia .. pacat . L-a asteptat toti anii astia cit a stat acolo plus privatiunile…multe rele au facut comunistii in betia lor pentru putere !

      • MM spus

        Nu a avut respectivele semne. Probabil si datorita perioadei mult mai scurte petrecute in cele trei penitenciare pe unde a trecut. 17 ani este destul de mult. Coposu parca a stat si el 17 ni de uitase sa vorbeasca la izolare totala.

  31. Radulian Valeriu spus

    Doresc sa readuc in discutie cazul lui Gheorghe Calciu.Din moment ce a ajuns sa tortureze alti detinuti , nu mai are nimic sfant.Ramanea om in ochii mei daca nu ceda, asa cum au facut-o multi.Are sens ce spun?
    Cruci din excremente ce trebuiau mancate va zice ceva?

    • vladenko spus

      Buna ziua
      Imi cer scuze pentru intarzierea cu care am publicat mesajul dvs.
      v-as ruga sa-mi indicati cateva surse pentru afirmatiile vis-a-vis de parintele Calciu.
      Pe de alta parte , cred ca cel mai usor este sa judecam.Avem oare acest drept?Mai ales vis-a-vis de cei care au trecut prin torturi si presiuni de neimaginat,pana s-a produs caderea ?
      Sunt convins ca si d-nii Pavelescu si Petre au ceva de spus in aceasta directie.
      Toate bune

  32. Bogdan Pavelescu spus

    Ar fi interesant de văzut în ce măsură sursele d-lui Radulian sunt credibile. În altă ordine de idei, încă o dată este de menționat că nu există vreo sursă care să spună că Părintele Gheorghe Calciu ar fi torturat pe cineva. Nu mai are rost să revin asupra „Sunt marturiile facute de catre un supravietuitor al Pitestiului care traieste in America ” de mai sus (a se vedea comentariul cu nr. 24). Ca să nu ne scape esențialul, cred că nici nu are importanță până la urmă ce a făcut un om ci dacă s-a pocăit pentru ce a făcut. Iar ca să vedem asta, ne trebuie o viziune duhovnicească a ceea ce s-a întâmplat la Pitești și după Pitești. Până la urmă, chiar dacă nu vedem duhovnicește evenimentele, ca oameni, nu putem să trecem cu vederea suferințele de neînchipuit pentru noi, prin care a trecut una dintre cele mai valoroase generații ale României, suferințe care te duc în ipostaza de a face lucruri de care nu te credeai în stare. Personal, am putut să stau de vorbă (foarte puțin și la modul general) despre Pitești cu monahul Tudor Stănescu (apare și în filmul „Demascarea”) și vă pot spune cu certitudine că am simțit la sfinția sa că încă îl mai apasă amintirile despre Pitești. Recomand fără emfază d-lui Radulian un volum despre Părintele Calciu, intitulat „Viața Părintelui Calciu”, apărut la Editura Christiana, în anul 2007. În același sens, se poate avea în vedere și faptul că Părintele a scris prefața la volumul lui Dumitru Bacu, „Pitești. Centru de reeducare studențească” (reeditat de Editura Christiana în anul 2011), volum în care nu se fac deloc aprecieri laudative la adresa medicinistului Calciu. Nu în ultimul rând, să avem în vedere „traseul” Sfântului Apostol Pavel, care, atunci când se numea Saul, prigonea pe creștini și care a participat indirect la uciderea primului martir creștin – Sfântul Mucenic Arhidiacon Ștefan, ca mai apoi să intre în rândul Apostolilor lui Hristos.

  33. doru1943 spus

    Frumos,URAT[FIZIC],tot criminal ramane,degeaba incearca cucocna respectiva sa il spele ! Pacat ca nu se cauta documente [exista] sunt implicati mult mai multi decat se spune,urmasii unora sunt ,,oameni de afaceri de ,,succes..!Sa arda la propriu,toti cei care mai sunt si urmasi lor,de criminali comunisti!

  34. Eu nu sunt in stare sa iert, asa ceva nu se iarta! Sa nu rideti, dar daca mi-ati face ce au patit saracii oameni, in acele inchisori sau in alte locuri unde s-au comis astfel de crime, v-as omori pina la unul , si pe urmasi, ca sa fiu sigur ca aceste orori nu se mai repeta. Bineinteles ca s-ar gasii cineva sa spuna ca as fi la fel ca ei ,etc, etc,- Nu, Nu! Nu sint la fel ca ei, dar raului nu i s-a gasit explicatie si trebuie retezat de la radacina. Sint oameni rai si oameni atinsi numai,de rau ,acestia mai pot fii recuperati, dar.cei cu adevarat rai…As faceo din trei motive :-1) Ca sa nu se mai repete . -2) Sa le tai cheful altora de a face la fel . -3) Sa ma razbun… cu toate ca este arma prostului este tare dulce, asa ca…Daca nu, spuneti voi cum trebuiesc opriti altfel, dar sa fie la fel de eficient si cu efect imediat?! M-am referit la cei ce au reprezentat orice regim indiferent de el (ca sa fie clar ca nu am nici o afinitate aparte). Bineinteles ca raul nu o sa dispara niciodata, dar este bine sa-i dam peste bot din cind in cind, asa, ca sa nu-si mai faca de cap dupa bunul plac.Sper ca nu o sa fiu luat in ris ,sau de nebun, dar la situatii extreme, se cer masuri extreme si il las pe Dumnezeu sa ma judece pentru cum gindesc, pentru ca altfel nu se mai poate!Dar pun pariu ca si altii gandesc la fel, poate nu vor sa o spuna inca…. Spuneti voi ce ar trebui sa pateasca cel care a inventat drogul “CROCO” si care are efecte devastatoare saupra corpului, sau cei care creaza armele chimice si biologice , atitia ani pierduti prin scoli si inteligenta risipita pentru ce? Si lista de exemple este foarte lunga. Asa ca domnilor mai ginditiva….

  35. cristian spus

    Pentru nepoata lui,nu pot decat sa ii urez copiilor ei toata viata lor ceea ce a simtit bunicul meu cat a stat la Pitesti cu bestia .Poti fi buna,blanda,iubitoare de bestie criminala?Inseamna ca impartasesti aceleas ganduri si acceias boala de a maltrata si a umili oameni.Ai copii? Fa expermentele unchiului cu ei,dala fecale sa manance,punei sa pupe cucul,scoatele ochii,dintii,dale pipi in cana de tabla si dupa 8 ani de tratament intara pe blog si spune cum te simti tu si copii tai

    • Copii sint nevinovati! Cu riscul sa ma contrazic la ce am scris mai sus , nu ar fi corect sa plateasca pentru faptele unui inaintas de-al lor , cu toate ca acest Turcanu sanatos la cap nu a fost! Scolit sau nu in acest domeniu , oricine ar cunoaste aceste fapte, ar ajunge cu convingere la aceasi concluzie : Bolnav si putred pina-n maduva oaselor100% . Sa nu dea Dumnezeu ca vreunul dintre ei sa mosteneasca aceiasi nebuneala si sa nu dea Dumnezeu sa se intruneasca aceleasi conditii ca sa poata sa se manifeste la fel si fara piedici… daca a-ti priceput ce vreau sa spun… Asa ca daca nu a platit Turcanu, copii aia ce vina au saracii , daca ar fi avut de ales ar fi refuzat sa se nasca nepotii lui , dar daca asa a vrut Dumnezeu …stiti vorba : prietenii ti alegi ,rudele ti-se da !

  36. Mai traieste cineva, sau are cunostinta de cineva, care stie sigur, sau l-a vazut pe Turcanu mort? Nu se stie niciodata cu nemernicii aia, ce puteau sa le dea prin cap si ce minuni puteau sa faca . Nu sint adeptul teoriei conspiratiei, dar nu se stie niciodata…Oricum se spunea de Turcanu ca era un tip foarte inteligent, atit de prost ca sa nu-si ia unele masuri de precautie…nu cred ca a fost. Mai ales ca avea libertate si autoritate in puscariile prin care a trecut , putea oricind sa ia contact cu cineva, sa-i povesteasca , sau sa relateze in scris si sa mearga la santaj cu Securitatea, daca lucrurile luau o intorsatura urita. Tot ce este posibil!? Nu se cunoaste din istorie,despre cei mai mari criminali ,ca majoritatea au gasit un mod de a scapa nepedepsiti?

    • vladenko spus

      Noroc Radule,
      Nici eu nu sunt 100% ca Turcanu a fost executat.Si-ti dau un singur element.Daca-i intreb pe “batrani”, cu totii imi spun ca sigur a fost omorat pentru ca stia prea multe.Corect!.Dar si Popa Tanu stia enorm de multe.A fost locotenentul lui Turcanu in Pitesti si l-a egalat (daca nu si depasit) in autoritate la Gherla.A fost si el condamnat la moarte dar nu a fost executat , a trecut prin Casimca Jilavei (Vezi Marcel Petrisor) , Aiud (Reeducarea lui Craciun ) si a murit in patul lui in 1995.
      Sunt multe lucruri de aflat.
      Eu am stat de vorba cu nepoata lui Turcanu care aparuse aici pe blog , nu a trebuit sa promit ca nu voi dezvalui identitatea,e de la sine inteles (imi inchipui totusi ce panica am starnit in sufletul unei tinere nevinovate cand am dat de ea si am reusit sa vorbesc cu ea).
      Orisicum , mi-a spus o chestiune interesanta.Sigur ca a citit si ea destul de mult si stie care este parerea unanim imbratisata despre unchiul ei.(relatia de rudenie corecta este urmatoarea : Turcanu a avut mai multi frati iar unul din acesti frati , cel mai mic , este bunicul domnisoarei in cauza). Dar mi-a mai spus ca in anii ’90 acest bunic al ei a fost vizitat,la diferite intervale de timp, de mai multi fosti detinuti politici care i-ar fi spus ca nu au stat chiar asa lucrurile si ca ei cel putin il considera o victima pe Eugen Turcanu.Ma rog.

      Oricum , o chestiune care nu-mi da pace si care poate raspunde la multe intrebari este urmatoarea.Se spune ca prin REEDUCARE (in primul rand Pitesti …la Gherla deja au luat o alta turnura lucrurile) au trecut aprox 800 de tineri.Din acesti 800 , cativa au murit in Pistesti,altii probabil ca au murit in alte inchisori pana in 1964 si iarasi altii (Dar putini pentru ca totusi erau tineri) au murit pana in 1989. Apreciez oricum la 70-80% procentul de oameni trecuti prin Pitesti si care au supravietuit dupa 1989 (deci aprox 600 , daca cifra de 800 la total e corecta , sunt multi care sustin ca aceasta cifra e mica )

      Ei …din 600, cum de doar aprox 50-60 au VORBIT (publicand memorii sau in alte moduri ) ???

      • Pai raspunsul este tare complex …Deci Domnule Vladenko fiti atent ce cred eu : Am cunoscut printr-o ruda de a mea, o persoana care a fost detinut politic pe vremea comunistilor si care a ispasit 17 ani . Atunci am vazut prima si ultima data pe piele, utmele lasate de catusale de la picioare , care le-a purtat dupa spusele dinsului aproape toata perioada detentiei. A fost eliberat prin 66′-67′ si eu am vazut aceste semne prin 88′ , erau doua benzi late de vreo 5-6 cm si maronii . L-am rugat sa-mi povesteasca cum era ,dar sotia dinsului l-a oprit , motivind ca nu este necesara o asa o discutie la masa ( eram invitati la dinsii intr-o duminica ) Frica nu avea, chiar daca eram pe vremea comunistilor . avaea asa o tarie aproape palpabila , chiar a motivat ca nu mai are nimeni ce sa-i faca , de platit a platit cu virf si indesat . Cu toate ca m-am vazut de mai multe ori cu dinsul a evitat cu eleganta orice subiect cu aceasta tema , nu ca nu ar fi avut incredere dar se simtea din partea sotiei o teama reala si a dorit sa o manajeze , motivind ca, citez : ” Lasa ca a tras destul saraca ” . Deci, multi cred ca nu au mai fost lasati de familie , ajungindu-le cit au patimit , altii chiar i-au iertat… motivati mai mult sau mai putin religios , altii nu cred ca au mai vrut sa retraiasca aevea , povestind aceste fapte , cred ca unora chiar le este inca frica , nu au scapat de acea teroare de atunci , unii poate vor sa uite… altii considera ca nu a sosit inca timpul, sau se tem de vreo razbunare din partea urmasilor ( Cu tupeul din ziua de azi nu te mai mira nimic ), unii care au murit poate si-au scris memoriile si nu au fost publicate inca , sau s-a pierdut. Dar un lucru este sigur : NIMENI NU A UITAT PRIN CE A TRECUT ! Si sigur ca mai sint bintuiti din cind in cind de cosmaruri, pentru ca asa ceva nu se poate uita . Pai.. nu am uitat eu dupa ce am citit Fenomenul Pitesti , si sint ani buni de atunci ( prin 98 parca ) . Citeam , totul era adevarat si nu-mi venea sa cred ce a putut sa se intimple acolo , daca nu as fi stiut ca era adevaret totul, as fi zis ca este proza unui scriitor cu imaginatie bolnava . Deci nu v-om stii niciodata dece nu sint mai multi, din pacate, asta este! O sa-i judece istoria mai mult asu mai putin partinitor . Un lucru sint curios , daca ar fi un proces al acestor tortionari ( cu toate ca este tardiv acum ) citi din ei , cei care nu au cedat pina la sfirsit , ar veni ca martori , pentru a pedepsi macar sinbolic, pe cei vinovati de acele fapte . Un singur lucru este sigur ( ca sa-i fac pe plac si doamnei Monica L , ca prea este iertatoare si altii atitia mii ca dinsa, daca ar lua atitudine, nu ar mai fi nevoie sa intoarca si obrazul celalalt, ca sa fie scuipat de niste zdrente ca Turcanu si altii ca el , caci vorba lui Goya : “Somnul ratiunii naste monstrii “. Este bun si Non-Conbatul dar pina la o anumita limita! ), de judecata lui Dumnezeu nu scapa nimeni si este rasplatit in mod corect si dupa bune si dupa rele fiecare fara exceptie ! Cam asta ar fi… totul este trecator, doar faptele ramin si trebuiesc cunoscute de cit mai multi ca sa nu mai riscam ca istoria sa se repete !

  37. Bogdan Pavelescu spus

    Vlad, permite-mi o altă opinie : Eugen Țurcanu a fost foarte probabil executat. Pentru că știa prea multe : conform multor mărturii, a fost inițiat în Experiment în afara închisorii Pitești. Cunoștea deci oameni, locuri și metode. Popa Țanu și-a însușit meseria “la locul de muncă”, fără alte detalii. Asta este deci diferenţa sesizabilă între cei 2 şi de aceea a fost executat Ţurcanu. Nu în ultimul rând, şi Popa Ţanu a trecut printr-un alt soi de experiment: cel din Casimca Jilavei (pentru cei care nu ştiu despre ce este vorba, pot afla citind Marcel Petrişor – “Trecute vieţi de domni, de robi şi de tovarăşi”). Faptul că a supravieţuit poate să fie “premiul” pentru că a scăpat.
    Referitor la faptul că doar puţini din cei trecuţi prin Piteşti au vorbit după Revoluţie, pare să ţină de mulţi factori, cel emoţional fiind primul. Pe de altă parte, câţi dintre noi vorbim acum deschis, în libertate (câtă mai este) despre vânzarea Ţării de către o mână de oameni, supuşi – în mod evident – altor interese decât cele naţionale ? NIMENI dintre noi nu am trăit experienţa înfiorătoare a “golirii sufleteşti”, ca să putem spune de ce nu au vorbit decât câţiva.

  38. Monica L. spus

    Bun găsit tuturor!

    Am citit cu atenție cele scrise de fiecare dintre dumneavoastră în legătură cu acest nefericit Țurcanu. Pentru mine aceste informații sunt binevenite pentru că mă interesează acest subiect despre care am auzit de puțin timp (nu neapărat Țurcanu și atrocitățile pe care le-a inventat și pus în practică ci subiectul în general). Încerc să-i înțeleg și pe cei care nu au sentimente prea bune pentru el fiind direct implicați, fie că au avut rude care și-au găsit sfârșitul în iadul închisorilor comuniste, fie că sunt oripilați de cruzimea lor. Nu că eu n-aș fi dar încerc să nu-i judec, nici pe Țurcanu nici pe alții ca el pentru că n-am de unde să știu că unii dintre ei n-au murit cu regretul pe buze și Dumnezeu i-a iertat pentru ce au făcut. Ne-având pe nimeni în familie (din câte știu eu) care să fi fost condamnat politic nu sunt în măsură să-i blamez și să-i condamn pe cei care îi disprețuiesc pe acești criminali (la urma urmei, c-au făcut asta cu bună știința sau au fost învățați de alții s-o facă, ei au fost și rămân niște criminali sau …numai Dumnezeu știe ce-or fi!) Îmi vin acum în minte două lucruri și când citesc și eu, ca atâția alții, mărturisirile cumplite ale acestor oameni care au cunoscut martiriul îndurândul și suportândul doar cu gândul la Hristos, și mai ales când mă încearcă tot felul de sentimente mai puțin ortodoxe, îmi îngheață bombănelile pe corzile vocale. Să fi uitat noi, oare, că ei, Sfinții Mărturisitori nu i-au urât pe cei care i-au chinuit și ne-au lăsat cu limbă de moarte să nu-i urâm nici noi? Și, al doilea lucru, care mie personal mi se pare MINUNAT și de o infinită noblețe sufletească este când am auzit că domnii Marcel Petrișor sau Demostene Andronescu ( nu vreau să greșesc, corectați-mă dacă confund persoanele pentru că am auzit nu am fost acolo) și-ar fi pus problema dacă cineva s-a gândit până acum să le facă o slujbă de pomenire lui Țurcanu și a celor asemenea lui. Nu mă îndoiesc că dumnealor ar fi capabili oricând de o asemenea faptă, dovadă a iertării sublime și o adevărată lecție de viață trăită în Hristos.
    Toate cele bune!

    • vladenko spus

      Multumim pentru comentariu Monica.

      • Monica L. spus

        Eu vă mulțumesc și sunt atât de fericită când descopăr că pe lângă atâtea nonvalori promovate cu inconștiență peste tot, mai există și oameni care promovează adevăratele VALORI.

        Dumnezeu să vă ocrotească și să vă dea putere în tot ceea ce faceți.

        Numai bine.

        • Doamna Monica L. , la fel ca domnul Vladenko si eu va multumesc pentru comentarii , pentru ca este bine sa stii ca mai exista oameni cu sufletul curat ca al dumneavoastra , dar vreau sa stiti de la inceput ca nu vreau sa va persiflez sau sa va iau in deridere , va respect si nu vreau sa ma considerati magar , dar permitetimi sa observ ca nu sinteti ancorata in realitate ! Cum ginditi dumneavoastra, era valabil acum sute si sute de ani in urma cind lucrurile erau mult mai simple ,eram o mina de oameni si mentalitatile erau altele, cu toate ca lacomia si foamea de putere ispiteau omul la fel ca astazi dar atunci totusi cuvintul avea puterea unei hirtii semnate ca in prezent si cinstea era la mare pret, astazi s-au cam inversat valorile de care pomeneati dumneavoastra. –Nu vedeti ca lupta dintre bine si rau a inceput? . Raul si-a cam diversificat armele si ca sa-i facem fata trebuie sa ne adaptam ca vrem sau nu ? Este frumos ce spuneti, este perfect ,dar cu metoda iertatului sa nu-mi fie cu suparare… riscam sa fim exterminati si sa ramina numai ei , adica raul pe pamint . Bun si noi ce o sa facem ? O sa na ducem la Domnul in RAI? ( Doamna inca o data va repet ca nu-mi permit sa va iau la misto sau sa iau in deridere lucrurile sfinte ! ) Sa fim seriosi doamna dar aici este si raiul si iadul, asa ca trebuie sa luptam pentru valorile pe care l-ati sugerat in comentariile Dvs. Trebuie sa-l ajutam pe Dumnezeu chiar daca este atotputernic si va asigur ca o sa se bucure ca nu sintem niste timpiti , ca nu a gresit cind ne-a facut dupa chipul si asemanarea lui si ne va calauzi prin cai numai de el stiute . Ca sa vedeti ca nu sint misogin renunt la gindul razbunarii pentru acei nemernici , dar le doresc sa aibe soarta lui Barabas , care a fost blastemat de Dumnezeu, sa nu moara, sa se chinuiasca pina cind isi va da seama cu adevarat de greselile facute si isi va cere iertare din suflet in fata Domnului , poate atunci vor fi absolviti de pacate si primiti in inparatia LUI . Deci Doamna, mama a avut un unchi care a fost omorit de legionari ( inecat intr-o cada cu apa ) dar eu nu am bagat in aceiasi oala toti , pentru ca si printre ei au fost elemente asemeni lui Turcanu ca mentalitate si comportament si fie vorba intre noi comunistii in lagare au omorit laolalta mai multi oameni decit nazistii si garda de fier. Vezi : Stalin , Pol Pot . Corea de Nord. Cuba , Mao Te Dun , Castro , mai mult decit gripa Spaniola din 1918! .– Alora cine le faca pomana?! –Si pentru ce ? Pentru comunism ? O ideologie utopica superba prin ideile ei , dar firea omeneasca nu este facuta pentru asa ceva , altfel eram si acum in Comuna Primitiva ca ideologie , nu ca progres tehnic. Sa nu va suparati pe mine poate am fost cam dur sau misogin, dar nu se cade sa veniti si sa spuneti ca este crestinesc sa fie pomeniti si iertati de noi ca buni crestini ce sintem, ca asa au spus Sfintii Parinti Marturisitori . Chestii inventate de popi ! Se stie prea bine ca de cind este lumea, popii s-au folosit de religie ( o alta inventie frumoasa , pentru manipulare ) ca sa aibe putere, averi cit mai multe si pe prosti in friu . Au fost o frina in calea progresului fantastica si nu de putine ori, au dat dovada ca slujeste cealalta parte prin faptele si intrigile lor. Intradevar au existat acei Sfinti Parinti Marturisitori care intradevar erau sfinti in adevaratul sens al cuvintului, care au lasat pilde frumoase de gindire si de viata, dar sarmanii au fost manipulati si marginalizati de sleahta asta lacoma care-si spune preoti si care de multe ori, au fost in umbra multor razboae si crime ( Inchizitia ) Si inchei ca poate v-am plictisit, cu concluzia ca numai Dumnezeu si victimele lor, au dreptul si puterea de a ierta ! P.S. Dumnezeu a lasat cele zece porunci ! Daca am fii trait dupa aceste reguli si dupa Biblie , care a fost scrisa de oameni inteligenti, cu mult inaintea vremurilor in care au trait , nici nu am mai fi avut nevoie de religie, asa cum este in forma actuala . Dar.. firea omeneasca…bat-o vina…parerea mea….

          • Monica L. spus

            Domnule Radu Nistor, in primul rand buna ziua iar in al doilea rand vreau sa-mi cer scuze pentru neplacerea pe care v-am creat-o prin cele spuse de mine. Sa stiti ca nu mi-am dorit nici pe departe sa supar pe cineva ci au fost doar niste pareri personale care trebuie luate ca atare. Sunt ale mele chiar daca nu corespund cu ale dumneavoastra. Si eu va respect tocmai de aceea nu voi adopta “tonul” aspru si inversunarea care se vad cu ochiul liber in textul dumneavoastra. Este parerea dumneavoastra, v-o respect si chiar o inteleg chiar daca nu pot sa fiu de acord cu ea. Probabil faptul ca nu sunt ancorata in realitate sau ca gandesc ca acum sute de ani ma ajuta sa fac asta, nu stiu. Cu ingaduinta dumneavoastra am sa va raspund in ordinea in care ati facut comentariile.
            Domnule Nistor, sa stiti ca eu vad ca si dumneavoastra ca lupta dintre bine si rau a inceput. Daca-mi permiteti eu as spune ca ea a fost din totdeauna si nu va disparea niciodata. In ceea ce priveste raul care si-a diversificat armele (cum spuneti dv.) cum am putea sa luptam impotriva lui daca ne adaptam la tot ce tine de el? Cum sa lupti impotriva a ceva daca te adaptezi la acel ceva!? Iertati-ma dar…nu prea inteleg! Poate-i tot de la neancorarea in realitate. Tot dumneavoastra spuneti ca, ” cu metoda iertatului riscam sa fim exterminati si sa ramana numai ei, adica raul pe pamant” insa vin si va intreb (si va rog sa nu luati intrebarea mea ca pe un afront) dumneavoastra atunci cand nu iertati simtiti ca ati exterminat raul si toate ale lui? In alta ordine de idei chiar credeti ca Dumnezeu are nevoie de ajutorul nostru? Sau noi avem mai multe nevoie de ajutorul lui? Parcurgandu-va cu atentie articolul scris, am ajuns si la punctul in care sunt perfect de acord cu dumneavoastra, ca Dumnezeu se bucura cand constata “ca nu suntem niste tampiti”. Dar cum ajungem la a nu mai fi tampiti, ma mir si ma intreb in acelasi timp cu mintea asta a mea dusa prin alte realitati neancorate la vremurile prezente !? Chiar prin orice mijloace si “dandu-i o mana de ajutor lui Doamne Doamne!? Este foarte frumos din partea dumneavoastra ca renuntati la gandul razbunarii pentru acei nemernici (ei chiar au fost niste nemernici – iarasi sunt de acord cu dumneavoastra deci nu sunt 100% pierduta in spatiul timpurilor apuse, trebuie sa recunoasteti :-) ) dar nu trebuie sa faceti asta doar ca sa imi aratati mie sau altcuiva ca nu sunteti misogin. Ati simtit nevoia sa va justificati ca nu vreti sa ma jigniti, suparati, etc., etc., de atatea ori incat ati dat de inteles si mai mult ca exact asta va doriti de fapt. Dar sa stiti ca nu m-am suparat ci inteleg ca acesta este punctul dumneavoastra de vedere. Chiar imi pare rau pentru ce i s-a intamplat unchiului dumneavoastra si as vrea sa va asigur, inca o data, ca nu sunt de acord cu faptele mizerabile ale lui Turcanu iar daca am amintit de subiectul pomenirii lui sau a celorlalti tortionari, a fost prin prisma celor spuse de niste oameni chinuiti chiar de el. Nu a fost ideea mea. Eu doar am folosit-o ca exemplu pentru a scoate in evidenta calitatea sufletelor unor oameni si atat. Ca ati interpretat-o dumneavoastra ca si cum ar fi fost a mea…este alta poveste pe care nu este de folos nimanui sa o comentez. In ceea ce priveste parerea dumneavoastra despre “popi” si asa zisa “religie – inventie frumoasa, pentru manipulare” iarasi …este parerea dumneavoastra pe care nu o comentez pentru ca tine, probabil de orientarea confesionala personala. Sper ca-mi dati voie, macar, sa am si eu o alta opinie pe care n-o mai expun pentru ca sunt sigura ca o intuiti. Cu ceea ce ati amintit despre inchizitie (am scris cu litera mica cu buna stiinta) sunt din nou de acord dar haideti sa nu-i comparam totusi pe preotii de astazi (macar pe cei care fac cinste bisericilor) cu cei din vremea aceea. Ganditi-va macar la cei cu adevarat buni, adevaratii Parinti care au trait si mai traiesc inca prin cotloanele pamantului. Nu puteti afirma ca nu exista!
            In final as vrea sa va spun ca nu m-ati plictisit deloc iar concluzia ca ” numai Dumnezeu si victimele lor au puterea de a ierta” va apartine tot dumneavoastra. Sper ca nu credeti ca acesta este adevarul absolut! In rest, “firea omeneasca…bat-o vina…” este si parerea mea. :-)
            Cu speranta ca nu v-am suparat prea tare si de aceasta data va doresc tot binele din lume.

            Toate cele bune!

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.